Konferencja Otwarci na Skandynawię – to już od 8 lat okazja do nawiązywania kontaktów pomiędzy przedsiębiorcami z regionu elbląskiego i krajów skandynawskich. Elbląg dla Skandynawów to szansa na odkrycie niszy i ciekawych firm skłonnych nawiązać międzynarodową współpracę. Zobacz zdjęcia.
Jak co roku do Elbląga przyjechali przedsiębiorcy ze Skandynawii. Pretekstem była organizowana w naszym mieście konferencja „Otwarci na Skandynawię”, która daje możliwość nawiązania bezpośrednich znajomości pomiędzy firmami z regionu elbląskiego, a tym „z drugiej strony Bałtyku”.
- Elbląg jest bardzo ciekawym regionem z z punktu widzenia polsko – fińskiego biznesu. Myślę tu o przemyśle meblarskim, produkcji jachtów, przemyśle metalowym i kilku innych branżach. – mówiła Aleksandra Karimaa z fińskiego przedsiębiorstwa Hivemind.
Firma Hivemind zajmuje się „kojarzeniem” firm z Polski i Finlandii. Z fińskiego punktu widzenia region elbląski nie jest do końca odkryty. Plusem jest stosunkowo mała odległość od Trójmiasta, które jest już przez potencjalnych inwestorów z zagranicy dokładnie spenetrowane.
- To taki region odkryty „w połowie”. Jesteście stosunkowo blisko Gdyni i Gdańska, a to dziś „zatłoczone” miejsca, jeżeli chodzi o obecność inwestorów, czy poszukiwania partnerów do współpracy. Finowie do Gdańska dojeżdżają, do Elbląga – już nieliczni. Z biznesowego punktu widzenia jest tu szansa na odkrycie niszy przez poprzedniego inwestora. Z tego punktu widzenia Elbląg jest bardziej interesujący od np. Gdańska – mówiła Aleksandra Karimaa. - Tutaj jest bardzo wiele firm, które prowadzą ciekawą działalność. Patrząc z wewnątrz firmy jest trudno ocenić, czy działania są ciekawe dla partnera z Finlandii. Z mojej perspektywy wygląda to inaczej: firma, która uważa, że robi to samo, co tysiąc innych, dla mnie może być bardzo ciekawym partnerem.
Dlatego najważniejszym punktem dzisiejszej konferencji są spotkania networkingowe, które dają możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów pomiędzy przedsiębiorcami z Polski i Skandynawii. Co z nich wyniknie?
- Może nie będą to „medialne” wydarzenia, ale często dochodzi np. do otwarcia nowych rynków sprzedażowych, współpracy na różnych poziomach i w różnych kwestiach. Często na efekty takich spotkań trzeba czekać kilka lat. To jest dla nas szansa, dlaczego nie spróbować – mówili przedsiębiorcy z regionu elbląskiego.
Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl jest patronem medialnym wydarzenia
- Elbląg jest bardzo ciekawym regionem z z punktu widzenia polsko – fińskiego biznesu. Myślę tu o przemyśle meblarskim, produkcji jachtów, przemyśle metalowym i kilku innych branżach. – mówiła Aleksandra Karimaa z fińskiego przedsiębiorstwa Hivemind.
Firma Hivemind zajmuje się „kojarzeniem” firm z Polski i Finlandii. Z fińskiego punktu widzenia region elbląski nie jest do końca odkryty. Plusem jest stosunkowo mała odległość od Trójmiasta, które jest już przez potencjalnych inwestorów z zagranicy dokładnie spenetrowane.
- To taki region odkryty „w połowie”. Jesteście stosunkowo blisko Gdyni i Gdańska, a to dziś „zatłoczone” miejsca, jeżeli chodzi o obecność inwestorów, czy poszukiwania partnerów do współpracy. Finowie do Gdańska dojeżdżają, do Elbląga – już nieliczni. Z biznesowego punktu widzenia jest tu szansa na odkrycie niszy przez poprzedniego inwestora. Z tego punktu widzenia Elbląg jest bardziej interesujący od np. Gdańska – mówiła Aleksandra Karimaa. - Tutaj jest bardzo wiele firm, które prowadzą ciekawą działalność. Patrząc z wewnątrz firmy jest trudno ocenić, czy działania są ciekawe dla partnera z Finlandii. Z mojej perspektywy wygląda to inaczej: firma, która uważa, że robi to samo, co tysiąc innych, dla mnie może być bardzo ciekawym partnerem.
Dlatego najważniejszym punktem dzisiejszej konferencji są spotkania networkingowe, które dają możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów pomiędzy przedsiębiorcami z Polski i Skandynawii. Co z nich wyniknie?
- Może nie będą to „medialne” wydarzenia, ale często dochodzi np. do otwarcia nowych rynków sprzedażowych, współpracy na różnych poziomach i w różnych kwestiach. Często na efekty takich spotkań trzeba czekać kilka lat. To jest dla nas szansa, dlaczego nie spróbować – mówili przedsiębiorcy z regionu elbląskiego.
Elbląska Gazeta Internetowa portEl.pl jest patronem medialnym wydarzenia
SM