Prezydent Elbląga Henryk Słonina podpisał dzisiaj z wykonawcami dwa kosztowne kontrakty inwestycyjne. Oba projekty mają wartość prawie 68 milionów zł.
Pierwszy z nich to przebudowa największego skrzyżowania na elbląskim osiedlu Zawada i budowa drogi, która prowadzić będzie do nowej dzielnicy – Modrzewiny.
- Zostanie przebudowane całe skrzyżowanie ulic Płk. Dąbka i Ogólnej, będzie ono odsunięte od istniejącej zabudowy i w tej osi będzie zbudowana nowa ulica - tłumaczy Krystyna Dziurdź, naczelnik Zarządu Dróg. - Skrzyżowanie będzie czterowlotowe, po dwa pasy, natomiast przed samym mostem nad Babicą ulica będzie już dwukierunkowa o szerokości 7 metrów, z chodnikiem i ścieżką rowerową. Ta ponad trzykilometrowa ulica będzie prowadziła poprzez obszar Modrzewiny Południe, czyli przez Park Technologiczny do dzielnicy mieszkaniowej. Wartość tej inwestycji to prawie 47 milionów zł. Z Unii Europejskiej miasto pozyskało jak na razie 17 milionów.
Prezydent Słonina jest przekonany, że na tak przygotowanych terenach będą chcieli inwestować różni przedsiębiorcy.
- To jest bardzo ważna i strategiczna inwestycja dla miasta, od wielu lat mówiliśmy o potrzebie przejęcia Modrzewiny i jej zagospodarowania. Złośliwości zawsze bywają. Pamiętam, jak mówiono, że most Unii był donikąd, teraz także czasem słyszę, że to jest „droga donikąd”. A tymczasem już spotkałem się z pytaniami, kiedy zaczniemy sprzedawać tereny pod budownictwo mieszkaniowe - mówi prezydent. - Czekałem do dnia, kiedy zostaną podpisane umowy na doprowadzenie tam podstawowych mediów i drogi, po to, aby móc rozpocząć promocję tych terenów. Mamy propozycje współpracy z parkiem technologicznym w Gdańsku i w Kaliningradzie. Park technologiczny to będzie centrum biznesu i innowacyjności, bo tylko w nowych pomysłach i postępie można szukać rozwoju gospodarczego i takie warunki chcemy stworzyć. Myślę, że inwestorzy na pewno będą. To tak naprawdę będzie pierwsze zadanie przygotowane tak, jak powinno.
Kolejnym kontraktem, jaki dziś podpisano w Elblągu, jest budowa nowej nitki trakcji tramwajowej.
- Ta inwestycja ma bardzo duże znaczenie, co zresztą podkreślaliśmy przy okazji przyjmowania planu zrównoważonego rozwoju transportu publicznego - podkreśla wiceprezydent Elbląga Witold Wróblewski. - Dzielnice Nad Jarem i Kamionka zostaną bezpośrednio włączone do sieci transportu tramwajowego. To komunikacja najbardziej ekologiczna i wielkopojemna.
W planach jest wybudowanie ponad 3,5-kilometrowego odcinka torów od skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Odrodzenia, które prowadzić będą aż do obecnej pętli przy Ogólnej. Na trasie powstanie 8 przystanków, dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. We wrześniu w mieście pojawi się pierwszy nowoczesny, niskopodłogowy tramwaj. Kolejnych pięć przyjedzie do Elbląga do końca roku. Każdy z nich kosztuje 5 milionów zł.
Budowa nowego odcinka torów tramwajowych będzie kosztować 21 milionów zł. Rozpocznie się w ciągu najbliższych kilku dni, a zakończy jesienią.
- Zostanie przebudowane całe skrzyżowanie ulic Płk. Dąbka i Ogólnej, będzie ono odsunięte od istniejącej zabudowy i w tej osi będzie zbudowana nowa ulica - tłumaczy Krystyna Dziurdź, naczelnik Zarządu Dróg. - Skrzyżowanie będzie czterowlotowe, po dwa pasy, natomiast przed samym mostem nad Babicą ulica będzie już dwukierunkowa o szerokości 7 metrów, z chodnikiem i ścieżką rowerową. Ta ponad trzykilometrowa ulica będzie prowadziła poprzez obszar Modrzewiny Południe, czyli przez Park Technologiczny do dzielnicy mieszkaniowej. Wartość tej inwestycji to prawie 47 milionów zł. Z Unii Europejskiej miasto pozyskało jak na razie 17 milionów.
Prezydent Słonina jest przekonany, że na tak przygotowanych terenach będą chcieli inwestować różni przedsiębiorcy.
- To jest bardzo ważna i strategiczna inwestycja dla miasta, od wielu lat mówiliśmy o potrzebie przejęcia Modrzewiny i jej zagospodarowania. Złośliwości zawsze bywają. Pamiętam, jak mówiono, że most Unii był donikąd, teraz także czasem słyszę, że to jest „droga donikąd”. A tymczasem już spotkałem się z pytaniami, kiedy zaczniemy sprzedawać tereny pod budownictwo mieszkaniowe - mówi prezydent. - Czekałem do dnia, kiedy zostaną podpisane umowy na doprowadzenie tam podstawowych mediów i drogi, po to, aby móc rozpocząć promocję tych terenów. Mamy propozycje współpracy z parkiem technologicznym w Gdańsku i w Kaliningradzie. Park technologiczny to będzie centrum biznesu i innowacyjności, bo tylko w nowych pomysłach i postępie można szukać rozwoju gospodarczego i takie warunki chcemy stworzyć. Myślę, że inwestorzy na pewno będą. To tak naprawdę będzie pierwsze zadanie przygotowane tak, jak powinno.
Kolejnym kontraktem, jaki dziś podpisano w Elblągu, jest budowa nowej nitki trakcji tramwajowej.
- Ta inwestycja ma bardzo duże znaczenie, co zresztą podkreślaliśmy przy okazji przyjmowania planu zrównoważonego rozwoju transportu publicznego - podkreśla wiceprezydent Elbląga Witold Wróblewski. - Dzielnice Nad Jarem i Kamionka zostaną bezpośrednio włączone do sieci transportu tramwajowego. To komunikacja najbardziej ekologiczna i wielkopojemna.
W planach jest wybudowanie ponad 3,5-kilometrowego odcinka torów od skrzyżowania ulic Płk. Dąbka i Odrodzenia, które prowadzić będą aż do obecnej pętli przy Ogólnej. Na trasie powstanie 8 przystanków, dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. We wrześniu w mieście pojawi się pierwszy nowoczesny, niskopodłogowy tramwaj. Kolejnych pięć przyjedzie do Elbląga do końca roku. Każdy z nich kosztuje 5 milionów zł.
Budowa nowego odcinka torów tramwajowych będzie kosztować 21 milionów zł. Rozpocznie się w ciągu najbliższych kilku dni, a zakończy jesienią.
R