
W czwartek 28 lipca w godzinach wieczornych udostępniono do ruchu drugą jezdnię drogi ekspresowej S-7 na odcinku Elbląg – Pasłęk. Prace budowlane rozpoczęły się jesienią 2008 roku i kosztowały 662 miliony złotych. Inwestycja została dofinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Inwestycja polegała na budowie ponad 14-kilometrowego odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej o przekroju poprzecznym 2x2 od węzła „Elbląg Wschód” do miejscowości Pasłęk (węzeł „Pasłęk Północ”). Prace prowadzone były na większości trasy poza istniejącą drogą.
W ramach kontraktu zbudowano drogę ekspresową S7 Elbląg-Olsztynek na odcinku Elbląg-Kalsk, rozbudowano węzeł drogowy Raczki na skrzyżowaniu dróg S7 i 22, a także zbudowano drogę dojazdową do pól wzdłuż drogi krajowej nr 7 od ul. Żuławskiej do ulicy Nizinnej w Elblągu.
Ponadto wybudowano: trzy wiadukty drogowe nad liniami kolejowymi, sześć wiaduktów drogowych na drogą S7, dwa przejazdy gospodarcze pod drogą S7, trzy mosty w ciągu drogi S7, dwa mosty w ciągu dróg bocznych, 123 przepusty pod drogą S7 i drogami bocznymi oraz dwa węzły drogowe typu przymostowego - „Bogaczewo” i „Pasłęk Północ”. Zbudowano również przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny.
Oddanie do ruchu głównej trasy S-7 nie oznacza jednak zakończenia prac. Jak informuje olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, roboty drogowe będą trwały do jesieni, ponieważ kontrakt obejmuje również remont starej „siódemki”. Po wybudowaniu drogi ekspresowej, dotychczasowa droga krajowa nr 7 staje się drogą lokalną. Zanim jednak trafi do samorządów, zostanie wyremontowana.
Końcowy odbiór całej inwestycji nastąpi jesienią, po zakończeniu wszystkich robót.
Wykonawcą robót było konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A., Eurovia Verkehrsbau Union GmbH, Warbud S.A., PU-T „Ol-Trans” oraz Drogomex Sp. z o.o.
Zobacz jak wyglądała budowa drogi.
W ramach kontraktu zbudowano drogę ekspresową S7 Elbląg-Olsztynek na odcinku Elbląg-Kalsk, rozbudowano węzeł drogowy Raczki na skrzyżowaniu dróg S7 i 22, a także zbudowano drogę dojazdową do pól wzdłuż drogi krajowej nr 7 od ul. Żuławskiej do ulicy Nizinnej w Elblągu.
Ponadto wybudowano: trzy wiadukty drogowe nad liniami kolejowymi, sześć wiaduktów drogowych na drogą S7, dwa przejazdy gospodarcze pod drogą S7, trzy mosty w ciągu drogi S7, dwa mosty w ciągu dróg bocznych, 123 przepusty pod drogą S7 i drogami bocznymi oraz dwa węzły drogowe typu przymostowego - „Bogaczewo” i „Pasłęk Północ”. Zbudowano również przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny.
Oddanie do ruchu głównej trasy S-7 nie oznacza jednak zakończenia prac. Jak informuje olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, roboty drogowe będą trwały do jesieni, ponieważ kontrakt obejmuje również remont starej „siódemki”. Po wybudowaniu drogi ekspresowej, dotychczasowa droga krajowa nr 7 staje się drogą lokalną. Zanim jednak trafi do samorządów, zostanie wyremontowana.
Końcowy odbiór całej inwestycji nastąpi jesienią, po zakończeniu wszystkich robót.
Wykonawcą robót było konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A., Eurovia Verkehrsbau Union GmbH, Warbud S.A., PU-T „Ol-Trans” oraz Drogomex Sp. z o.o.
Zobacz jak wyglądała budowa drogi.
OK