UWAGA!

Cień historii

 Elbląg, Julian Kołtoński, dyrektor Zarządu Portu
Julian Kołtoński, dyrektor Zarządu Portu

Za półtora roku elbląski port będzie miał jedno z najnowocześniejszych nabrzeży przeładunkowych i nową marinę jachtową.

Dziś teren budowy przejmuje wykonawca robót - gdańska firma "Doraco", która wygrała przetarg. Inwestycję w 53 procentach sfinansuje unijny fundusz PHARE. Jak mówi dyrektor Zarządu Portu, Julian Kołtoński, za 4,7 miliona euro zostanie wybudowana nowoczesna przystań dla jachtów, na brzegu rzeki Elbląg stanie też utwardzony i ogrodzony terminal składowo - przeładunkowy z pełną infrastrukturą techniczną o powierzchni ponad 5 hektarów, 200 - metrowe nabrzeże, przy którym równocześnie będą mogły zacumować dwa statki.
     - Nabrzeże będzie mogło przyjąć wszystko, co przypłynie do Elbląga - towary sypkie, drobnicę, kontenery czy metalowe konstrukcje - Julian Kołtoński podkreśla, że budowa terminalu to ważna data w historii Elbląga
     - Jest to bowiem pierwsza inwestycja portowa od zakończenia II wojny światowej, a nowy terminal otworzy przed elbląskim portem nowe możliwości.
     Dyrektor Zarządu elbląskiego portu dodaje, że trwa kampania promująca terminal, który ma być gotowy do końca przyszłego roku, trwają też rozmowy z pierwszymi zainteresowanymi, którzy będą chcieli z niego korzystać.
AJ

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • To b. dobra wiadomość. Jeszcze tylko brakuje przekopanej Mierzei Wiślanej. Tym bardziej, że elbląski port nie musiałby już dłużej być uzależniony od łaski i niełaski naszych wspaniałomyślnych sąsiadów. Trzymam kciuki za powodzenie obu projektów. :-) Cały czas będe obstawał, nawet jeśli inni uważają inaczej, że przekopanie Mierzei jest uzasadnione i racjonalne, chociażby dla powyższego argumentu, a także w celu ożywienia turystyczno-gospodarczego Elbląga (niechby chociaż w mikro skali). Pozdrawiam
  • co do przekopu - tylko niech ktos zrobi jakas porzana obiektywna (??) symulacje takiej przekopki, cobysmy sie nie obudzili z reka w nocniku, a raczej zalanym zalewie ;), tudziez bez rybek albo z jakas zgnila zgloniala woda ;) itp.. - na czym teoretycznie powinno takze zalezec wszystkim hurra przekopowo-optymistycznym gminom zalewowym...
  • Popieram!!!mam nadzieję, że wezmą się za to ludzie odpowiedzialni i rozsądni, którzy porządnie rozpoznają wszystkie za i przeciw, tak żeby nie okazało się, że będziemy mieli zalanie (mam na myśli przekopanie mierzei) bo ktoś tam przepchnął projekt za "małe co nieco". Oby się jednak wszystko udało. Trzymam kciuki za powodzenie tych projektów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    elaela(2004-08-04)
  • Budujcie, budujcie. Jak tak dalej pójdzie, to za 10 lat dogonimy Gdańsk :P Jeszcze tylko port lotniczy na Nowym Polu i będzie dobrze...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    seboss(2004-08-04)
  • elblążkowo to nie gdańsk--------nigdy go nie dogonimy------------------pomysł aż śmieszny tak nierealny
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    ealela(2004-08-04)
  • o ile mi wiadom to na zalewie klęska ekologiczna nam nie grozi w związku z przekopem bo jeszcz tak nie dawno bo około 300 lat mierzeja to były wysepki a jescze dawniej jaj nie bylo jej powstanie jest sciśle związane z osuszeniem żulaw i przesunięciem ujścia wisły
  • mój powyższy komentarz był oczywiście do SEBOSSA
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    elaela(2004-08-04)
  • I wpływać będą wszystkie jednostki z Fromborka i Tolkmicka! z Suchacza oczywiście też.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Wyborca(2004-08-04)
  • A przepraszam bardzo,kiedy ostatnio do Elblaga wplynal jakis statek,czy jak wybudujemy nabrzeze to bedzie ich wiecej?przez Rosje nikt nie chce wplywac.Poczekam i zobacze jak ta inwestycja sie rozwinie i co z niej bedzie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Lukasz(2004-08-04)
  • NIech entużjaści portu morskiego w Elblągu odpowiedzą mi dlaczego powstał Kanał Jagielloński (to coś takiego co odchodzi od rzeki Elbląg na wysokości Elektrocieplowni) niecxh też p-rxzyjżą się jakie to "wsokie mosty" mamy po drodze. Jestem pariotą lokalnym ale tu prosiłbym jednak o trochę realizmu i tu nalęży się przyjrzeć głębokości szlkakoów wodnych z Zalewem Wiślanym łącznie oraz głębokością morskich jednostek, a również ekonomicznemu wykorzysztaniu (oblożeniu) mocy przeładunkowych Gdańska i Gdyni. Natomiast piękną sporawa byłoby kykorzystanie tego akwenu i jego połączeniom wodnym dla sprawy turystyki jachtowej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Smętek Elbląski(2004-08-04)
  • W zeszłym tygodniu mój Tato był w Gdańsku i naliczył: w gdańskim porcie północnym 1 statek, w gdańskim porcie na Motławie statków 6. Przy takiej koniunkturze gospodarczej w Polsce, w Porcie Morskim Elbląg zbudowane nowoczesne nabrzeża zdążą porosnąć trawą, nim ktokolwiek do niego przypłynie.
  • Popieram matkę w całej rozciągłośći.Niedawno większość negowała budowę Ogrodów Hipernowa.Dzisiaj dawni malkontenci robią wypady tamże co niedziela.Jutro ci sami będa chadzać po nadbrzeżu portu podziwiając piękno jachtów pełnomorskich i mówiac że ELBLĄG to było zawsze miasto portowe.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    OJCIEC(2004-11-08)
Reklama