UWAGA!

29 mln zł w ramach "Dobrego startu" w województwie

 Elbląg, 29 mln zł w ramach "Dobrego startu" w województwie
Fot. Michał Skroboszewski (arch. portEl.pl)

725 mln zł trafiło już na konta uprawnionych w całym kraju w ramach programu "Dobry start". Wypłacone dotychczas świadczenia obejmują ponad 3 mln dzieci. W województwie warmińsko-mazurskim 300 zł na wyprawkę wypłacono rodzicom i opiekunom 122 tys. uczniów, a kwota przekazana na konta to 29 mln zł.

Od 1 lipca tego roku można składać wnioski o 300 plus z programu "Dobry start". W roku szkolnym 2021/2022 wniosek o to świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Pieniądze z programu są wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.

- Na Warmii i Mazurach rodzice i opiekunowie złożyli blisko 86 tys. wniosków, które dotyczą 122 tys. uczniów. ZUS już wypłacił świadczenie należne 100 tys. dzieci na kwotę 29 mln zł - informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

Program "Dobry start" to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Rodziny otrzymają świadczenie bez względu na dochód. W ramach programu ZUS wypłaca świadczenie w wysokości 300 zł – raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 lat lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami

Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu, także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia, znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu). Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia czy decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

- Rodzice, którzy będą chcieli złożyć wniosek o świadczenie 300 plus w placówce ZUS lub innym urzędzie lub instytucji, w której pełnią dyżury nasi pracownicy, powinni pamiętać, aby zabrać ze sobą dowód osobisty, numer rachunku bankowego, adres mailowy, a także orzeczenie o niepełnosprawności, jeśli dziecko kontynuuje naukę po ukończeniu 20-tego roku życia. Niezbędny jest również numeru PESEL ucznia oraz nazwa i adres szkoły do której dziecko uczęszcza.- wyjaśnia rzeczniczka.

Katarzyna Krupicka, ZUS

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
  • Złożyłem wniosek na 2 dzieci chodzących do tej samej szkoły. Jedno już dostało, drugie „w trakcie weryfikacji”. ZUS rozpatruje każde dziecko osobno, zamiast wziąć wniosek i cały sprawdzić od razu. A miało być szybciej…
Reklama