Grupa Żywiec, której częścią jest elbląski Browar, odnotowała w ubiegłym roku dalszą poprawę wyników finansowych. - To był kolejny dobry rok dla Grupy Żywiec – informuje zarząd Grupy.
W wydanym wczoraj komunikacie Zarządu Grupy Żywiec czytamy m.in.:
Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wzrósł w 2005 r. o 22 proc. (z 372 452 milionów zł), skonsolidowany zysk netto – o 17 proc. (z 284 do 333 milionów zł, a skonsolidowana sprzedaż netto - o 3 proc. (osiągnęła 2 868 milionów zł). Grupa Żywiec sprzedała w ubiegłym roku 10,3 milionów hektolitrów piwa.
Dobrze rozwija się sprzedaż najwartościowszych marek Grupy: Żywca i Heinekena. Także Warka wykazuje wzrost sprzedaży (Warka Strong wkrótce pojawi się na rynku w odświeżonym graficznie opakowaniu). Mocną pozycję mają także marki regionalne Grupy, najsilniejszą z nich - produkowany w Elblągu Specjal. Dobrze rozwija się również eksport. Produkty Grupy Żywiec, głównie marka Żywiec, stanowią blisko połowę całego eksportu polskich marek piwa.
Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wzrósł w 2005 r. o 22 proc. (z 372 452 milionów zł), skonsolidowany zysk netto – o 17 proc. (z 284 do 333 milionów zł, a skonsolidowana sprzedaż netto - o 3 proc. (osiągnęła 2 868 milionów zł). Grupa Żywiec sprzedała w ubiegłym roku 10,3 milionów hektolitrów piwa.
Dobrze rozwija się sprzedaż najwartościowszych marek Grupy: Żywca i Heinekena. Także Warka wykazuje wzrost sprzedaży (Warka Strong wkrótce pojawi się na rynku w odświeżonym graficznie opakowaniu). Mocną pozycję mają także marki regionalne Grupy, najsilniejszą z nich - produkowany w Elblągu Specjal. Dobrze rozwija się również eksport. Produkty Grupy Żywiec, głównie marka Żywiec, stanowią blisko połowę całego eksportu polskich marek piwa.
PD