UWAGA!

Bajlandia (Marzec 2005)
Fot. Marcin Mongiałło
Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • no wlasnie kolego autorze skrytykowalem to zdjecie jak moglem konstuktywnie.. Jesli budowanie silnej polski oznacza dla ciebie wspolny kolektywny zachwyt i aprobate dla czegos slabego jak to zdjecie to uwazam, ze budowana polska bedzie dosyc iluzorycznie silna. Taka fotka nie zdbuduemy dobrej silnej elblaskiej fotografii :). jesli chodzi o to co widac na tej fotce to faktycznie utrwaliles budynek i trocxhe sniegu ale nie pokazales tego w fajny sposob. Strasznei sie tu bronisz, przypominasz, ze kogos tam broniles? po co? wysuchaj co inni maja do powiedzenia o twojej pracy, kto wie moze sa wsrod nich ludzie z dobrym gustem, moze tacy, ktorych warto sluchac. Nie bron tylko tego co robisz ale idz dalej i rozwijaj sie bo dluga droga przed Toba. Co do profesjonalnego sprzetu to Zenita na allegro kupisz za 50 zl. Wiec brak takowego w rzaden sposob Cie nie tlumaczy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    mekeke(2005-03-16)
  • Urien, chodzi własnie o to, że nie jest to kaplica prawosławna tylko ewangelicka, tak jak były cmentarz i Kościół św. Anny
  • Konstruktywna krytyka polega na podpowiadaniu i wskazywaniu konkretnych słabości a nie na mówieniu, że coś jest do luftu. Ja nie twierdzę, że ta fota jest super. Uważam, że jest dobra, czyli mocna "4" w skali od 1 do 6. Czy nie mam do tego prawa? No a jeżeli Ty Mekeke dajesz jej powiedzmy 1 czy 2 to już Twoja sprawa. To fakt - wyszło, że się powołuję na kogoś, ale nie taka była moja intencja. Co do budowania silnej Polski - Mekeke Ty czytasz chyba za dużo Wyborczej lub innych gazet wypaczających obraz rzeczywistości poprzez podawanie informacji w sposób, który można śmiało nazwać manipulacją. Ty Mekeke manipulujesz moimi wypowiedziami - robisz to w sposób perfidny. Mówiłem wszak nie o swoim zdjęciu ale ogólnie o zdjęciach tu prezentowanych. Broniłem nie swego zdjęcia, ale zdjęcia autora o nicku PROSIACZEK. Chodziło mi o to, że ludzie z góry stawiają często oceny odbiegające od pewnej normy, bo czyż zdjęcie Katedra autora o nicku PROSIACZEK zasługuje na 3,4 ? Ja uważam, że zasługuje na dużo wyższą notę. Nie mam na myśli myślenia kolektywnego, ale jakieś wyczucie, umiar, uczciwość, sprawiedliwość, a nie krytykowanie wszystkiego i skreślanie z góry. A mam wrażenie, że Ty Mekeke tak właśnie postępujesz. Zanim coś obejrzysz już masz ocenę - temu wkopiemy, a tamtemu - tamtemu też, a co będę sobie żałować. A ja? Ja jestem ekspertem, czyż nie?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Autor zdjęcia(2005-03-16)
  • I jeszcze jedno. Jeżeli uważasz, że Zenit kupiony na Allegro za 50 zł (oczywiście będzie to Zenit bez dodatkowego obiektywu) to dobry sprzęt, to uważam, że się mylisz. Trzeba wszak wiedzieć, że w rodzinie Zenitów spotkamy różne modele, a taki za 50, czy nawet 200 zł na Allegro to pewnie gniot. Dobry obiektyw kosztuje, duuuuużo kosztuje. I to jest fakt Panie Mekeke. Domyślam się, że abyś wusoko ocenił zdjęcie musi być one niezwykłe, kosmiczne, ale ja wolę spokojne, zwyczajne życie i takież zdjęcia. Gudzowaty, z którego warsztatem nie mogę się zrównać - też. Jego zdjęcia też pewnie nie przypadłyby ci do gustu. Są zbyt oczywiste, zbyt realne, zbyt namacalne. Czyż nie mam racji? Ale musisz wiedzieć Mekeke, że ten konkurs na Portel'u to nie World Press Photo, gdzie ocenia się w dużej mierze wartość emocjonalną zdjęcia.............
  • urien zrobie ci ta przyjemnosc i podyskutuje z toba. Zaczne od Gudzowatego masz racje z niektorymi jego zdjeciami zupelnie sie nie zgadzam ale tylko niektorymi. Zbyt na macalne? Czlowiek biegnacy po scianie to wedlug ciebie cos oczywistego i namacalnego?. Co do Aparatu uwierz a wiaro to cud, ze na chwile obecna nic wiecej nie jest ci potrzebne jak zenit. Zakres czasow i jakosc optyki w zupelnosci ci wystarcza. Na portelu tylko i wylacznie komentuje foty nie oceniam. Tak czytam gazete wyborcza. Co do konstruktywnej krytyki to widze, ze nie odstrzegasz jej w mojej pierwszej wypowiedzi. Coz moze konstruktywna znaczy wedlug ciebie lepiej skonsrulowana. Wiec jeszcze raz specjalnie dla Ciebie. Budynek sie wali , podpowiedz obrobka w programie, ktory dostales wraz z cyfrowka. Perspektywa moim zdaniem zbyt skorcona, podpowiedz uzyj dluzszego obiektywu. Pozwole sobie wskazac ci pochwale w mojej wypowiedzi, ktorej nie zauwazyles czyli pochwala bialego sniegu. Budynek z tego co wiem to cerkiwe ale moze sie myle, wyglada lepiej z innej strony, nie oszukujmy sie jest wiele lepszych konkursowych budynkow w egu. to tyle. Pamietaj, ze jest to konkurs i nie wazne czy dla amatorow czy nie, nie mozna przesylac fotograficznej sieczki. Zanim przeslesz fote (choc to rada nie tylko dla ciebie) zastanow sie czy wydal bys 10 zl na powiekszenie jej do rozmiarow 20x30 i czy powiesil bys ja w centralnym punktice swojego domu. Publikujesz pod swoim nazwiskiem wiec szanuj je od poczatku.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    mekeke(2005-03-17)
  • Taki uroczy konkurs.... zachwycają mnie zdjęcia i z imienin cioci i te bardziej artystyczne... ale te komentarze brrr...... Szanowna Redakcjo zrób coś z tym! Szanowni Komentatorzy czy sprawia Wam frajdę bycie niegrzecznym i docinanie sobie nawzajem? (Przeciez tę energię można spożytkować w zupełnie inny sposób!) Panie Pawle Miłoszu ma Pan duży talent, ale, na Boga, nie zjada Pan wszystkich rozumów!
  • pani /panie M. na szczescie nie zjadlem ani jednego nawet wlasnego :) kolega autor uwaza, ze fotka jest dobra a ja wrecz przeciwnie. I tak to wymieniamy sie opiniami :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    mekeke(2005-03-17)
  • Panie Mekeke - zważy Pan, że w zdjęciu nie liczy się li tylko walor techniczno-artystyczny. Musi Pan zrozumieć, że liczy się również estetyka i klimat. Zdaję sobie sprawę co do niedoskonałości technicznej w/w fotki, ale ogólnie mi się podoba. Pozdrawiam. P. S. :)
  • I o co tyle szumu? Takie wylewne wypowiedzi, że się ich wcale czytać nie chce! Dajta sobie spokój, luuuuudzie! A jak chceta się droczyć to róbta to e-mailowo, a nie publicznie! grrrrrrrrrrrrrrrrrr
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    gold fish(2005-03-18)
  • ...a moim zdaniem....to zdjęcie mi się podoba i nie wnikam czy to kaplica cmentarna czy szalet publiczny. Gdy patrzę na obraz abstrakcyjny, to zestawiam barwy..czy one współgrają i czy podobaja mi się. Tutaj na tym zdjęciu kolor bordowy obiektu - ładnie "konweniuje" z sympatyczną bielą puchową i bajkowymi choinkami. I to wszystko. Odnośnie do naszych krytyków fotografii portelowej to na pewno ich uwagi, sugestie winny być odbierane "ku poprawie fotografii amatorskiej". Moje zdanie takim nie jest, bom ja nie krytyk tylko esteta-egzegeta:)))))
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    egzegeta(2005-03-18)
  • Wywołano mnie do odpowiedzi więc oto jestem :P 1) Aniu, masz rację, pomyliłam się. 2) Moje komentarze są na tyle konstruktywne na ile potrafie jest skonstruować. Co do tej fotki to jedune co moge powiedzieć to : "Ładna pocztowka". Cieszę się, Marcinie, że podobalo Ci się moje zdjęcie, nie czuję sie jednak zobligowna z tego powodu do wychwalanie twoich dzieł. Tak samo zresztą jak nie chwalę Gudzowatego (chociaz seria z klasztoru naprawdę zrobiła na mnie wrażenie). Nie wiem jak wy odbieracie oceny, ale u mnie 3 to zdjęcie nijakie. Tu stawiam 4+ ( jedna prośba, panowie: nie mieszajcie polityki do sztuki :) )
  • Urien - zgadzam sie z Tobą, że to ładna pocztówka :). Poza tym przepraszam, że wyszło tak jakbym powoływał się na Twoje zdjęcie z dworcem :). Zdjęcie mi się po prostu podobało i pozwoliłem to sobie przypomnieć, choć myślę, że nie było to najlepsze miejsce. Gdybyś lepiej ujęła zakonnicę to byłby strzał w "10". Co do Gudzowatego to jego zdjęcia jako pocztówki bijące róznorodną kolorystyką nie mogą się nie podobać. Facet ma na bilety, dużo jeździ i fotografuje różne przepiękne zakątki ziemi. To tyle. Nie każdy jednak ma takie możliwości i o tym też wypada pamiętać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Autor zdjęcia(2005-03-20)
Reklama