UWAGA!

Impresja elbląska
Fot. MarcinStęplowski
Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
  • Pozwolę sobie dorzucić trzy grosze do tej dyskusji. Jest to jednak konkurs fotograficzny i z założenia fotomontaż nie powinien być dopuszczany. Dopóki pracujemy na jednym pliku, nawet na maksa suwakami jest ok. Jednak składanie jak tu trzech co najmniej plików i dokładanie grafiki nie jest już fotografią. I Emka nie przemawia przeze mnie zazdrość, czy chęć wygrania (w moim przypadku mała realna). Nie należę też do klubu adoracji, Pana ANO znam tylko z tego forum. Nie mam nic przeciw fotomontażom. Jednak nie w tym konkursie. Pracę traktuję jako ciekawostkę, choć podoba mi się średnio. Dlatego też wstrzymam się z oceną.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    2
    (2015-02-09)redrum
  • zgadzam się z redrum, bo jak teraz można wstawić fotomontaż to następnym razem pojawi się fotki z reprodukcji a to też jest dziedzina fotografii
  • Azael do redrum: Argument, że jest to konkurs fotograficzny i z założenia fotomontaż nie powinien być dopuszczany jest co najmniej dziwny biorąc pod uwagę choćby pańskie prace. "Dopóki pracujemy na jednym pliku, nawet na maksa suwakami jest ok", to ewidentny argument pod własne umiejętności pracy ze zdjęciem. Gdyby iść tropem pierwszego argumentu należałoby tu umieszczać zdjęcia nie poddane żadnej obróbce, takie jakie wyszły z aparatu fotograficznego. Gdyby iść tropem argumentu drugiego. .. należałoby odrzucić np. zdjęcia hdr, gdyż z założenia tej techniki składają się one z serii zdjęć o różnym czasie naświetlania (nawet jeśli literalnie trzymamy się fotografii i wywołujemy jeden plik raw, to w dalszej pracy składamy kilka różniących się między sobą plików). No chyba, że używamy suwaczkowego hdr. Jednak wtedy wykorzystywany jest w praktyce pewien gotowy efekt i należałoby się zastanowić czy suwaczek regulujący np. kontrast i jasność jest równoważny z suwaczkiem efektu np. hdr, rozmycia itp.
  • Azael Z drugiej strony rozpoczyna się rozmowa o tym, czego regulamin nie zabrania, a zupełnie pomija się to o czym on mówi i czego zabrania. Punkt 7 porusza ten temat w pewnym zakresie. Dlaczego więc np. pana zdjęcie pt. "Czerwony kapturek" (styczeń 2015) w ogóle wyszło z poczekalni. Można nawet zapytać dlaczego w ogóle zostało wystawione skoro regulamin mówi o szerszym przekazie dotyczącym terenów byłego woj. elbląskiego. Fotomontaż, jak już wspominałem w innym wpisie pokazuje m. in. jak z nieudanych technicznie zdjęć wyciągnąć coś co ma przekaz. Regulamin jest w wielu miejscach bardzo niejasny, jednak tematykę zdjęć sprecyzował klarownie. Niejasność polega na tym, że posługuje się on pojęciem zdjęcie i fotografia ale również praca, która to nie jest zdefiniowana jako jednoplikowe zdjęcie. Stąd też praca z kilkoma zdjęciami jako fotomontaż nie jest zabroniona, tak jak nie jest zabronione używanie filtrów, efektów, suwaków i innych technik wpływających na efekt końcowy czyli pracę. Dlatego oczywiście moja praca może komuś się podobać lub nie. Jednak dyskryminowanie jej ze względu na użycie techniki fotomontażu to, co najmniej hipokryzja w obliczu krzaczków, szuwarków i innych nieregulaminowych przedstawień.
  • Azael Dopowiem jeszcze, że przez wiele lat istnienia konkursu uzbierano już wiele zdjęć i prac. W obecnej fazie widać coraz większą trudność o dobry i oryginalny temat, którego jeszcze nikt nie pokazał. Wielu uczestników poszukuje tej oryginalności. Niestety często kosztem przekazu, a z upływem czasu ginie i oryginalność i przekaz ("setki" samotnych drzewek, zamglonych pól itp). Być może moja praca nie wygra. Ale nie tylko w tym celu była wystawiona do konkursu. Chciałem tu pokazać, że na miasto (którego coraz mniej zdjęć tu gości) można patrzeć inaczej i można sobie wyobrazić więcej niż tylko oświetloną wieżę katedry albo obfotografowaną na wskroś ścieżkę kościelną. Oczywiście nie powinno brakować dalszych nowych prób 'dokumentalizacji' tych obiektów, ale. .. dlaczego odmawiać dostępu do czegoś więcej niż kanonicznie wyklepane rzemiosło?
Reklama