Modernizacja zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej, budowa parkingu typu park&ride przy dworcu i budowa ścieżki rowerowej przy al. Grunwaldzkiej – te trzy inwestycje jeszcze muszą poczekać na realizację. A to dlatego, że oferty firm na przygotowanie dokumentacji są o ponad 150 tysięcy droższe niż oczekiwania ratusza.
280 tys. zł chciało przeznaczyć miasto na opracowanie dokumentacji technicznej modernizacji zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej, budowy parkingu typu „park&ride” przy dworcu oraz budowy ścieżki rowerowej w ciągu al. Grunwaldzkiej. To już trzeci przetarg w tej sprawie: do pierwszego nikt nie przystąpił, w drugim oferty firm były za drogie, w trzecim sytuacja niewiele się poprawiła.
W porównaniu z poprzednim przetargiem urzędnicy zwiększyli kwotę, jako miasto byłoby skłonne zapłacić za wykonanie dokumentacji o 50 tys. zł. Wpłynęła jedna oferta, od konsorcjum dwóch elbląskich firm: Euro-Projekt i Prowed. Elblążanie za opracowanie dokumentacji zażyczyli sobie 449 tys. zł, choć w poprzednim przetargu proponowali 423 tys. zł.
Ratusz ma teraz trzy wyjścia: unieważnić przetarg, znaleźć brakujące 200 tys. zł i podpisać umowę lub rozbić dokumentację na trzy inwestycje i przeprowadzić trzy przetargi: osobno na modernizację zajezdni, osobno na budowę parkingu i osobno na budowę ścieżki rowerowej, ewentualnie realizację jednej z inwestycji przełożyć w czasie. Decyzję podejmie prezydent Elbląga.
Prace budowlane mają być realizowane do 2019 roku.
W porównaniu z poprzednim przetargiem urzędnicy zwiększyli kwotę, jako miasto byłoby skłonne zapłacić za wykonanie dokumentacji o 50 tys. zł. Wpłynęła jedna oferta, od konsorcjum dwóch elbląskich firm: Euro-Projekt i Prowed. Elblążanie za opracowanie dokumentacji zażyczyli sobie 449 tys. zł, choć w poprzednim przetargu proponowali 423 tys. zł.
Ratusz ma teraz trzy wyjścia: unieważnić przetarg, znaleźć brakujące 200 tys. zł i podpisać umowę lub rozbić dokumentację na trzy inwestycje i przeprowadzić trzy przetargi: osobno na modernizację zajezdni, osobno na budowę parkingu i osobno na budowę ścieżki rowerowej, ewentualnie realizację jednej z inwestycji przełożyć w czasie. Decyzję podejmie prezydent Elbląga.
Prace budowlane mają być realizowane do 2019 roku.
Sebastian Malicki