W najbliższą niedzielę, 23 października o godz. 19 z recitalem w kościele św. Bartłomieja w Pasłęku wystąpi znana doskonale pasłęckiej publiczności organistka Francien Janse-Balzer, która w minionym roku była rezydentką przy organach Hildebrandta w miesiącach sierpień-październik. Wstęp wolny.
Znakomita artystka, która w swoim rodzinnym Weener (Niemcy) pracuje przy XVIII-wiecznych organach Arpa Schnitgera, wykona ciekawy i zróżnicowany program, którego myśl przewodnią Francien Janse-Balzer scharakteryzowała słowem „kontrasty”.
Słowo o muzyce oraz najnowsze odkrycia dotyczące działalności warsztatu Andreasa Hildebrandta w ramach swojej prelekcji przedstawi Krzysztof Urbaniak, prowadzący w 2016 r. projekt badawczy realizowany w ramach stypendium z budżetu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W programie:
Jan Pieterszoon Sweelinck (1562-1621)
− „Onder een linde groen”
Johannes Matthias Michel (*1962) -
− Waltz
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
− Italienisches Konzert BWV 971
(brak określenia tempa, Andante)
− „Allein Gott in der Höh sei Ehr” BWV 715
Albert de Klerk (1917-1998)
− trzy inwencje: Con grazia, Scherzando, Tempo rubato)
Johann Gottfried Walther (1684-1748)
− partita „Jesu, meine Freude”
Hans Friedrich Micheelsen (1902-1973)
− z koncertu organowego: „Es sungen drei Engel”, Tokkataw
Francien Janse-Balzer urodziła się w 1959 r. w holenderskim mieście Zutphen. Studiowała w latach 1977-1981 w Amsterdamie w klasie organów Klaasa Bolta, kontynuowała następnie swoje studia u Jacquesa van Oortmerssena, kończąc 1984 tok kształcenia w klasie koncertowej amsterdamskiego konserwatorium. Studiowała ponadto muzykę kameralną w Ecole Normale de Paris. W latach 1982-1993 w szkole muzycznej w Papenburgu (Niemcy) prowadziła zajęcia fortepianu, organów oraz teorii muzyki, rozwijając przy tym szeroką działalność pedagogiczną. W Weener (Niemcy) jest od lat 80' XX w. dyrygentką chórów oraz organistką kościoła luterańskiego, jak również organistką organów Arpa Schnitgera w kościele reformowanym. Działa także jako przewodnicząca stowarzyszenia Förderkreis Organeum w Weener.
----------- Reklama -----------
Słowo o muzyce oraz najnowsze odkrycia dotyczące działalności warsztatu Andreasa Hildebrandta w ramach swojej prelekcji przedstawi Krzysztof Urbaniak, prowadzący w 2016 r. projekt badawczy realizowany w ramach stypendium z budżetu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W programie:
Jan Pieterszoon Sweelinck (1562-1621)
− „Onder een linde groen”
Johannes Matthias Michel (*1962) -
− Waltz
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
− Italienisches Konzert BWV 971
(brak określenia tempa, Andante)
− „Allein Gott in der Höh sei Ehr” BWV 715
Albert de Klerk (1917-1998)
− trzy inwencje: Con grazia, Scherzando, Tempo rubato)
Johann Gottfried Walther (1684-1748)
− partita „Jesu, meine Freude”
Hans Friedrich Micheelsen (1902-1973)
− z koncertu organowego: „Es sungen drei Engel”, Tokkataw
Francien Janse-Balzer urodziła się w 1959 r. w holenderskim mieście Zutphen. Studiowała w latach 1977-1981 w Amsterdamie w klasie organów Klaasa Bolta, kontynuowała następnie swoje studia u Jacquesa van Oortmerssena, kończąc 1984 tok kształcenia w klasie koncertowej amsterdamskiego konserwatorium. Studiowała ponadto muzykę kameralną w Ecole Normale de Paris. W latach 1982-1993 w szkole muzycznej w Papenburgu (Niemcy) prowadziła zajęcia fortepianu, organów oraz teorii muzyki, rozwijając przy tym szeroką działalność pedagogiczną. W Weener (Niemcy) jest od lat 80' XX w. dyrygentką chórów oraz organistką kościoła luterańskiego, jak również organistką organów Arpa Schnitgera w kościele reformowanym. Działa także jako przewodnicząca stowarzyszenia Förderkreis Organeum w Weener.
----------- Reklama -----------