UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Smród wielki. Angażowanie władzy państwowej w wybory samorządowe, kolejny raz. To wbrew pozorom nie jest dobre. Co wymyśli rząd, bez sprzeciwu, będzie realizowane w terenie, a nie zawsze to muszą być działania korzystne.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    1
    pampi-ZAWADA(2024-03-23)
  • Rządząca od wielu lat miastem koalicja KO-PSL, która blokowała na złość sobie i mieszkańcom współpracę z poprzednim rządem przy rozbudowie portu, doprowadziła de facto elbląski port do roli parkingu dla tirów. Skumulowana strata na działalności portu wyniosła 1 mln zł, spółka zatrudnia 6 osób, jej udział w towarowym obrocie krajowym można liczyć w promilach, a nakłady inwestycyjne w budżecie miasta na rozwój portu wyniosły w zeszłym roku 0 (zero) złotych. Tak właśnie samorząd elbląski „wykorzystał” epokową szansę dla miasta jaką jest przekop Mierzei Wiślanej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    2
    Duma Kroczy Przed Upadkiem(2024-03-23)
  • Dziadki leśne - nic już nie zmieni historii, bo wiadomo kto miał odwagę wybudować i wybudował tą przeprawę przez Mierzeję Wiślaną. To co wy teraz robicie to jakieś nieistotne szczegóły...
  • Usunięcie A. Glapińskiego ma jasny, konkretny cel. - Robią to, by wprowadzić do Polski - euro łamiącKonstytucję, bo w polskiej Konstytucji jest napisane czarno na białym, że polską walutą jest złotówka. Bez zmiany Konstytucji tego zrobić nie można. Przyjęcie euro można rozważyć po gruntownej reformie Eurosystemu. Władze Euro stworzyły mechanizm pułapki zadłużeniowej wobec państw deficytowych. Prowadzi to do niekontrolowanego zadłużenia i utraty suwerenności finansowej. Dług staje się niepodtrzymywalny. Brak możliwości zarządzania na poziomie państw uruchamia procesy sprzyjające tworzeniu quasi-federacji. W unii walutowej występują zjawiska petryfikujące podział na kraje centrum i peryferii; pogłębia to dysproporcje rozwojowe między członkami. Co więcej, kraje peryferyjne spychane są na ścieżkę rozwoju zależnego. Wyjaśnieniem tych procesów jest deformujące działanie przeszacowanego, realnego kursu walutowego. Wprowadzenie euro jest niebezpieczne z ekonomicznego i politycznego punktu widzenia. Polska gospodarka jest jeszcze niedojrzała, różnice technologiczne, rozwój systemu finansowego, poziom konkurencyjności wymagają przyspieszonej modernizacji. Szczególną rolę odgrywa tu niezależna polityka pieniężna i możliwość zmian kursu walutowego. Sprawnie działający kanał dostosowań nominalnego kursu walutowego pozwala uniknąć powstawania zakłóceń między kursem realnym a nominalnym
  • Apokalipsa - jest tylko i wyłącznie kwestią czasu. Pretekstem oficjalnym, rozpoczęcia tej ostatniej, globalnej - III Wojny Światowej, być może będzie ostatni atakTerrorystyczny w Moskwie (Crocus City Hall) - taka powtórka z historii I WŚ - zamachu w Sarajewie na następcę tronu Austro-WęgierArcyksięcia Franciszka-Ferdynanda... ale, to też całkowicie bez znaczenia. Jest wiele powodów i argumentów rozpoczęcia tego ostatecznego konfliktu globalnego - większość obecnych Elit Ludzkości jest absolutnie przekonana, że tylko WOJNA - Wojna Elit Ludzkości z Ludzkością - rozwiąże wszelkie obecne problemy globalne. Wiadomo też, że w tej ostatniej, III wojnie światowej, w rezultacie końcowym, nie będzie żadnych zwyciezców ani wygranych. Globalną porażkę poniesie cała ludzkość, która zniknie całkowicie z powierzchni naszego świata (całkowicie razem, ze wszelkimi, innymi postaciami życia na ziemi). Pozostaną jedynie globalne, całkowite zgliszcza; totalna marskość nieistnienia; natury w formie życia. Kwestia roku... wypowiedzenia i zakończenia IIIwojny światowej, to tylko sekundy czasu najbliższej przyszłości, które jeszcze (z pozorów), tkwią w rękach liderów naszej ludzkości....
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    2
    zgroza(2024-03-24)
  • Prywaciarz podejmując decyzję o inwestycji musi znać odpowiedź na przynajmniej trzy pytania 1 Czy inwestycja przyniesie dochód.2 Ramy czasowe realizacji inwestycji.3 Koszt budowy inwestycji i sposób finansowania. W przypadku naszej inwestycji budowy portowego misia nie znamy odpowiedzi na żadne z tych pytań. Nie wiemy czy będą realizowane jakiekolwiek przeładunki gwarantujące dochód. Nie wiemy czy będą pieniądze na budowę infrastruktury portowej- bocznice kolejowe, drogi dojazdowe itd. Nawet w przybliżeniu nie znamy ram czasowych realizacji - może 10,może 15 lat. Kosztu końcowego budowy też nawet w przybliżeniu nie da się ustalić, może -miliard a może i więcej. Proszę Państwa, victoria! Pewnie taka sama jak tej spółki powołanej do budowy elektrowni atomowej, która przez 20 lat doiła pieniądze aż w końcu się rozwiązała. Wyznawców tej nowej wiary w budowę misia jednak nie brakuje. Propaganda sukcesu ciągle skuteczna.
  • Zarząd portu liczy na to, że do portu trafi spora część drobniejszych ładunków, które dzisiaj przeładowywane są w Gdańsku. Mocny argument dla uzasadnienia budowy. Z cyklu pobożne życzenia. Opinie takie wyrażają również inni zwolennicy budowy misia. Gdańsk nam da bo jest zatkany i będzie na bogato. Wyrażane opinie nie zważają na to co w porcie Gdańsk się dzieje. Port otrzymał dofinansowanie projektu. „Poprawa infrastruktury Portu Gdańsk…”, Inwestycja swoim zakresem obejmuje rozbudowę czterech nabrzeży, o łącznej długości 1916 metrów, wraz z infrastrukturą kolejową. Linie brzegowe będą dostosowane do potrzeb jednostek, tak by mogły one bezpiecznie nawigować w Kanale Portowym. Wartość opiewa na kwotę 117 160 294 EUR. Baltic Hub rozpoczął budowę trzeciego nabrzeża głębokowodnego. Dzięki tej inwestycji, której wartość wynosi ok.2 mld zł a jej zakończenie nastąpi w 2025r. powstanie największy terminali kontenerowy w Europie pod względem możliwości przeładunkowych. Może nam coś dadzą a może jednak nie dadzą bo sami mogą mieć za mało. Propaganda sukcesu ma jednak moc i uzasadnienie budowy dociera do wiernych wyznawców budowy misia.
  • MariuszLewandowski-Fc @Cz - Mój drogi widzę że pół głowy działa a pół nie działa. No to po kolei - redę Gdańska da się powiększyć ale transportu kolejowego już nie ponieważ nie da się przebudować infrastruktury kolejowej Transport kołowy od lat blokuje całe trójmiasto - zapchana jest i Kwiatkowskiego i Obwodnica. Kontenery można ładować z obu burt - lewa na nabrzeże prawa na barki /albo odwrotnie/ a to oznacza minimalizacje czasu rozładunku o 1/3 i kontener załadowany na barkę i przerzucony do Elbląga pojedzie do odbiorcy szybciej z Elbląga niż z Gdańska. Elbląg ma być portem do wysyłki zboża i z Polski i z Ukrainy o czym też nie wiesz... ???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    0
    3
    MariuszLewandowski-Fc(2024-03-24)
  • Sensacyjną decyzją cofnięto we Francji wszystkie pozwolenia na budowę turbin wiatrowych. Sędziowie kierujący się decyzją rzeczoznawców uważają, że oddziaływanie akustyczne turbin wiatrowych ma znacznie większy wpływ na zdrowie lokalnych mieszkańców jak przypuszczano. Jak już doniesiono we Francji Rada Państwa uznała pozwolenia na budowę lądowych turbin wiatrowych i zasady odnawiania farm wiatrowych za nielegalne. Oznacza to, że dla projektów wiatrakowych nie będzie można wydawać nowych pozwoleń środowiskowych do czasu określenia nowych protokołów klasyfikacji uciążliwości akustycznych powodowanych przez turbiny wiatrowe. Dotyczy to również pozwoleń, które zostały już zatwierdzone i zrealizowane. Tym samym Rada Państwa podtrzymała pozew wniesiony przez organizację patronacką zajmującą się ochroną środowiska „Fédération Environnement Durable” (FED). Zdaniem FED hałas turbin wiatrowych niepotrzebnie niepokoiłby mieszkańców i wpływał negatywnie na ich zdrowie. FED uznał tę decyzję za „historyczną decyzję” i nazwał ją : „wielkim zwycięstwem w zakresie ochrony środowiska, zdrowia lokalnych mieszkańców i w przestrzeganiu prawa
  • Przeczytałem artykuł i dalej nie wiem na czy polega osiągnięte porozumienie ? ( hura nasi teraz u władzy)
  • redaktor @Michas - Wszystko jest wyjaśnione w lidzie, na początku artykułu.
  • @MariuszLewandowski-Fc - Nie jest prawda ze szybciej do obwodnicy dojedziesz z Elbląga niz z Portu Gdanskiego. Przez 3-4 h w godzidzinach szczytu rzeczywiscie moze sie okazac ze szybciej bedzie z Elbląga, ale w pozostałych godzinach na pewno szybciej dojedzie sie z Portu Gdańskiego.
Reklama