Na dużym ekranie będzie można obejrzeć sensacyjną historię brutalnego morderstwa młodej studentki, pokazaną z perspektywy dziennikarskiego śledztwa i procesu, w którym media wydały wyrok na długo przed sądem. Film "Twarz anioła" w Kinie „Światowid” od 20 czerwca do 2 lipca.
Zanim powstał film, o tej historii było głośno na całym świecie. Prasa pisała, że „jest w niej wszystko, czego potrzebuje dobry kryminał: morderstwo, miłość, seks, narkotyki, piękna podejrzana i kontrowersyjny prokurator snujący teorię satanistycznej orgii seksualnej, która miała doprowadzić do śmierci niewinnej dziewczyny".
W 2007 roku ciało 21-letniej Meredith Kercher zostało znalezione przez włoską policję. W ciągu kilku dni od tragedii media przestały interesować się ofiarą. Uwaga publiczna skupiła na jednej z oskarżonych o zabójstwo – Amandzie Knox. Przez kolejne dwa lata twarz młodej amerykańskiej dziewczyny widniała we wszystkich nagłówkach gazet i w wiadomościach telewizyjnych.
Sprawa brutalnego morderstwa budziła ogromne kontrowersje: kiedy Knox i jej chłopak, Raffaele Sollecito, zostali skazani przez sąd pierwszej instancji, nie było pewności, co do ich winy. Pojawiało się tysiące pytań bez odpowiedzi. Czy główny oskarżony Rudy Guede działał w pojedynkę? Czy zbrodni dokonali razem, we trójkę? Być może zrobili to sami Knox i Sollecito, jak kiedyś zasugerował Guede? Niezależnie od tego, kto był winny, pozostawało pytanie, jaki był motyw tej zbrodni? Osiem lat później, 27 marca 2015 włoski Sąd Najwyższy uniewinnił Amerykankę Amandę Knox i jej byłego chłopaka Włocha Raffaele Sollecito.
To miał być film o "pięknej morderczyni", która stała się celebrytką znaną jako "Foxy Knoxy", ale rzeczywistość okazała się ciekawsza. Dla reżysera punktem wyjścia był świat, który spotkał – świat śledztwa, procesu i mediów. Szukał odpowiedzi na pytanie: dlaczego przypadki takie, jak ten, tak mocno działają na wyobraźnię? Sprawa Meredith Kercher była tego ekstremalnym przykładem.
reżyseria: Michael Winterbottom
scenariusz: Paul Viragh
czas trwania: 101 minut
produkcja: Hiszpania / Wielka Brytania / Włochy
opis filmu, zdjęcie: materiały dystrybutora
W 2007 roku ciało 21-letniej Meredith Kercher zostało znalezione przez włoską policję. W ciągu kilku dni od tragedii media przestały interesować się ofiarą. Uwaga publiczna skupiła na jednej z oskarżonych o zabójstwo – Amandzie Knox. Przez kolejne dwa lata twarz młodej amerykańskiej dziewczyny widniała we wszystkich nagłówkach gazet i w wiadomościach telewizyjnych.
Sprawa brutalnego morderstwa budziła ogromne kontrowersje: kiedy Knox i jej chłopak, Raffaele Sollecito, zostali skazani przez sąd pierwszej instancji, nie było pewności, co do ich winy. Pojawiało się tysiące pytań bez odpowiedzi. Czy główny oskarżony Rudy Guede działał w pojedynkę? Czy zbrodni dokonali razem, we trójkę? Być może zrobili to sami Knox i Sollecito, jak kiedyś zasugerował Guede? Niezależnie od tego, kto był winny, pozostawało pytanie, jaki był motyw tej zbrodni? Osiem lat później, 27 marca 2015 włoski Sąd Najwyższy uniewinnił Amerykankę Amandę Knox i jej byłego chłopaka Włocha Raffaele Sollecito.
To miał być film o "pięknej morderczyni", która stała się celebrytką znaną jako "Foxy Knoxy", ale rzeczywistość okazała się ciekawsza. Dla reżysera punktem wyjścia był świat, który spotkał – świat śledztwa, procesu i mediów. Szukał odpowiedzi na pytanie: dlaczego przypadki takie, jak ten, tak mocno działają na wyobraźnię? Sprawa Meredith Kercher była tego ekstremalnym przykładem.
reżyseria: Michael Winterbottom
scenariusz: Paul Viragh
czas trwania: 101 minut
produkcja: Hiszpania / Wielka Brytania / Włochy
opis filmu, zdjęcie: materiały dystrybutora
Sylwia Warzechowska, CSE Światowid